Η «δημοκρατική» μεταφυσική

σύντομο σχόλιο πάνω στο άρθρο του συγγραφέα Γ. Ν. Οικονόμου για την κρίση και τη δημοκρατία που θα βρείτε εδώ: http://oikonomouyorgos.blogspot.com/2011/01/h-ame.html

«Το μόνο επίθετο που μπορεί να γίνει αποδεκτό είναι «άμεση», αν και αυτό είναι πλεονασμός. Η δημοκρατία δεν μπορεί παρά να είναι άμεση.»! Είναι απορίας άξιον πως μια τέτοια ρήση δεν πήρε απευθείας το μέγα μεταλλείο της ακαδημίας Αθηνών και αρκέστηκες σε ένα ταπεινό διδακτορικό δίπλωμα φιλοσοφίας. Προφανώς ο συγγραφές αγνοεί τη διαλεκτική σχέση του «εννοιακού» με το «μη εννοιακό», την υπερχείλιση της έννοιας πάνω από τη λέξη, και θεωρεί πως κάθε λέξη έχει ένα και το αυτό νόημα και μάλιστα αυτό το οποίος αυτός της δίνει. Αγνοεί όχι μόνο τη σκέψη του Χέγκελ, του Μαρξ, της σχολής της Φρανκφούρτης, αλλά και του ίδιου του Καστοριάδη τον οποίον ερμηνεύει διασταλτικά καταλήγοντας σε συμπεράσματα τύπου Γραμματικάκη. Αυτή η θέση, να με συγχωρήσετε, πέρα από την όποια ιδεολογική πρόθεση μπορεί να έχει ο καθένας και η οποία είναι κατανοητή, προδίδει έναν άνευ προηγουμένου νηπιομορφισμό της σκέψης του.

Ο συγγραφέας αγνοεί με λίγα λόγια ότι κάθε έννοια είναι ιστορικά και κοινωνικά προσδιορισμένη και προφανώς μη αναγώγιμη σε καμιά γενική, οιονεί μεταφυσική, πρώτη αρχή όπως αυτή που υπονοεί με την φράση «η συγκάλυψη της αληθούς δημοκρατίας». Μήπως τελικά αναφέρει τον Αριστοτέλη και τον Καστοριάδη για να συγκαλύψει τον πραγματικό του φιλοσοφικό μέντορα· τον Πλάτωνα;

Σ.Λ.
Νηπιαγωγός

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου